10/28/2017

IHANA PÄIVÄ

Kello on 23.42 ja istun mun sängyllä kirjoittamassa tätä postausta. Tänään on ollut taas sellainen päivä, joka on täynnä pieniä ihania hetkiä. Sellaisia päiviä on täällä aika paljon ja haluan muistaa ne, kun palaan Suomeen. Tänään aamulla mentiin mun hostsiskon poikien ja hostveljen kanssa hostmaman siskon luo. Sinne tui sukua ja kavereita. Siellä vietettiin puoli päivää ribsejä ja riisiä syöden ja hengaillen.

Parasta siellä olemisessa oli se että, huomaan jo puhuvani paljon enemmän portugalia kuin aluksi ja pystyn myös ymmärtämään keskusteluja kunnolla. Osaan jo luontevasti tervehtiä niin mummeja ja kuin kavereita brasilialaisittain poskipusuilla ja jotenkin se ja kielen parempi hallinta saa mut tuntemaan, että olen sopeutunut tänne. Se on paras fiilis ikinä ja olen myös maailman onnellisin siitä, että tulin maahan, jossa mulla on mahdollisuus opiskella ihan uutta keiltä, koska sen oppiminen on palkitsevinta mitä olen ikinä tehnyt!

Sukulaismiitin jälkeen mun hostveli heitti mut ostarille, jossa tapasin saksalaisen vaihtarin Katjan. Käytiin ekana hakemassa jätskiä McDonaldsin jäätelöbaarista ja tuttu myyjä heitti läppää siitä, kun käydään siellä niin usein haha. Kun tultiin sinne, mun ei tarvinnut sanoa mitään, kun hän jo tiesi mitä aion tilata!

Jätskin jälkeen ikkunashoppailtiin ja höpöteltiin kuulumisia. Käytiin BodyShopissa ja sielläkin myyjät tunsivat mut, kun jotenkin ulkomaalaisena olen jäänyt mieleen. Ne myyjät olivat aivan ihania ja juttelivat meidän kanssa tovin. Yksi niistä anto meille suklaabrigadeirot, jotka hänellä oli jäänyt eväistä yli.

Seiskan aikaan mentiin leffaan. Katsottiin A Morte Te Dá Parabéns niminen kauhuleffa (englanniksi kyseisen leffan nimi on Happy Death Day). Kun tultiin leffasaliin, oltiin ainoat siellä ja ehittiin jo pelästyä, että joudutaan katsomaan kauhuleffaa tyhjässä salissa. Onneksi sinne kuitenkin tuli reippaasti porukkaa tyylikkäästi myöhässä (brassit). Leffan aikana koko katsomo kiljahteli pelottavissa kohdissa ja lopulta kun paha tuhottiin, kaikki alkoivat taputtaa ja hurrata! Ihan parasta.
 Leffan jälkeen höpötin päivän kuulumiset portugaliksi hostperheelle ja toivotin hyvät yöt. Nyt aion katsoa ruudusta yhden jakson ”Koko Suomi leipoo”- ohjelmaa ja sitten alan nukkua. Huomenna aamulla lähetään hostperheen kanssa rannalle ja aion työstää rusketustani. Boa noite! 



1 kommentti:

  1. Kuulostaa tosi tosi mukavalta.😍 Onhan se luonnollista, että kun alat ymmärtää kieltä ja ihmiset tuntee sut siellä omilla kulmilla, niin alkaa olla osa yhteisöä. Ihanaa, että se kävi näinkin nopeasti.😊

    VastaaPoista