11/23/2017

KUULUMISIA 

Aika on taas lentänyt ja tekemistä on riittänyt. Kohta alkaa tulla paniikki siitä, kun aika kuluu niin nopeasti ja vuotta alkaa olla vain puolet jäljellä. Nyt tulin kipeäksi, joten pitkästä aikaa mulla on aikaa rauhoittua kotona.


Tässä on ollut kaikenlaista siistiä tekemistä. Pääsin muun muassa viimeviikolla matkustamaan Nataliin, jossa majoitun toisen suomalaisen tytön Ellenin hostperheen luona. Natal oli tosi ihana ja oli hauskaa päästä höpöttämään suomeksi ja syömään turkinpippureita. Kauheasti kuvia en sieltä saanut, koska kameraa ei voinut ryöstöjen takia viedä ulos asunnosta. Sen lisäksi ollaan hengailtu mun luokkakavereiden ja muiden vaihtarien kanssa, käyty ruokakojuilla, leffassa ja rannalla.



Perheen kanssa ollaan käyty surffaamassa ja ravintoloissa, katsottu leffoja kotona ja maattu altaalla. Yhtenä päivänä käytiin veneretkellä ja päästiin uimaan ja sukeltamaan merellä. Tässä perheessä mulla on enää reilu viikko aikaa, koska joulukuun alussa vaihdan perhettä. Perheen vaihto on haikeaa ja jännittävää, mutta koen että, se on loppujen lopuksi hyvä asia.  

Joulukuun alkuun on reilu viikko ja tänne on alkanut ilmestyä yliampuvia joulukoristeita ja kuusia. Se tuntuu minusta huvittavalta, koska täällä on kolmekymmentä astetta lämmintä, eikä yhtään jouluinen fiilis kuitenkaan.


Mulla on huomenna viimeinen koulupäivä ja sitten alkaa ei joulu- vaan kesäloma! Oon tosi innoissani siitä, mutta samalla tuntuu kummalliselta. Täällä ei ole mitään kevätjuhlaa, eikä muutenkaan oppilaat tunnu olevan samalla tavalla fiiliksissä lähestyvästä lomasta, kuin Suomessa ollaan.


Ps. Huomasin, että tämä blogi oli linkitetty Suomen Rotaryn Nuorisovaihdon facebook-sivulle ja olin siitä yllättynyt ja innoissani. Kiitos!

Ihanaa joulun odotusta! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti