5/13/2017

PLAN B BRASILIA

Mulla on paljon kerrottavaa!

En ole vähään aikaan kirjoitellut tänne, pahoittelut siitä. Olin suunnitellut kirjoittavani juttua Tampereella järjestetystä Rotary vaihto-oppilaiden monipiirikoulutuksesta. Sain kuitenkin siellä tietää, että mun kohdemaa voi vielä vaihtua ja halusin odottaa asian selviämistä ennen, kun teen uutta postausta.

Niin kuin tätä blogia aikaisemmin lukeneet tietävätkin, olen lähdössä vaihto-opiskelemaan vuodeksi tästä kesästä alkaen Rotary- järjestön kautta. Mulla oli alustavasti ilmoitettu, että kohdemaa olisi Australia.

Tuolla Tampereen koulutuksessa viime viikonloppuna sain kuulla, että piiri johon mun on ollut tarkoitus lähteä, ei välttämättä pystykään ottamaan yhtään vaihto-oppilasta. Australian kirjeenvaihtaja Immi kertoi että, jos piiri ei viikon sisällä vahvistaisi minua, mulle etsittäisiin toinen kohdemaa Australian sijasta. Vaihtoehtoja olivat ainakin Brasilia ja Indonesia.

Olin aluksi pienessä shokissa ja hämmentynyt, koska olin niin asennoitunut lähtemään Australiaan. Päätin kuitenkin, että olen lähtenyt tähän vaihtojuttuun mukaan, sillä asenteella, etten voi päättää kohdemaata ja otan positiivisesti vastaan kaiken mitä saan. Missä tahansa voi kuitenkin viettää huippuvuoden ja rotarit ovat ritareita, siinä mielessä, että ne pitää varmasti huolta vaihto-oppilaiden turvallisuudesta, maasta riippumatta!

Parin päivän kuluessa aloin jo innostua. Luin paljon lattarimaista ja kiinnostuin siitä, että jos kohdemaa vaihtuu mulla on mahdollisuus oppia ihan kokonaan uusi kieli! Vaihtoehdoista mua innosti eniten Brasilia.


Brasiliassa minua kiehtoo kaunis portugalin kieli, intohimoinen elämäntyyli, ihana ruoka ja aurinkoinen ilmasto. Tämän viikon maanantaina ilmoitin Australian kirjeenvaihtajalle Immille, että jos Australiasta ei nappaa, lähden mielelläni Brasiliaan. Oon ollut aika hyvillä fiiliksillä, heti siitä lähtien, kun selvisin alkujärkytyksestä. 

Eilen illalla tuli viestiä Immiltä. Australiasta oli tullut tieto, että se piiri, jossa mun hakemukset oli ei voi ottaa yhtään vaihto-oppilasta tänä vuonna, niin kun oli arveltu. Sen sijaan minä lähden elokuussa Brasiliaan! Oon helpottunut, että tiedän nyt varmaksi, minne lähden. Brasilian kirjeenvaihtaja laittoi mulle vielä viestiä, että tarkempia tietoja Brasiliasta pitäisi tulla aika pian. Jännittävää! Varasin myös itselleni paikan portugalin intensiivikurssille kesäyliopistoon.

Ihanaa kevättä ja kirjoittelen heti, kun saan uutisia Brasseista!




kuvat: Brasilia, pixabay.com

4 kommenttia:

  1. Onnea vaihtovuoteen. :) Brasilia on varmasti kokemisen ja näkemisen arvoinen paikka. :) Odotan postauksia vaihdostasi, joten jään seuraamaan sinua :)

    VastaaPoista
  2. Todella paljon onnea vaihtovuoteesi! Jään innolla odottamaan lisää postauksia. eli jään lukijaksi.

    www.believemydestiny.blogspot.fi

    VastaaPoista