7/16/2017

LÄHTÖ LÄHENEE

Mun vaihtoon lähtöön on aikaa 18 päivää. 18 päivää! Aika on kulunut ihan supernopeasti! Kaikki lähtövalmistelut alkavat olla kunnossa. Viisumin hain Brasilian suurlähetystöstä perjantaina. Olen myös ostellut tuliaisia hosteille ja päivittänyt hellevaatevarastoa.

Mun fiilikset koskien lähtöä vaihtelevat hetkestä toiseen. Olen onnellinen, kiitollinen ja innoissani, mutta myös jännittynyt ja vähän peloissani. Itkettää ajatus siitä, että kohta pitää sanoa hyvästit kaikelle ja kaikille täällä, mutta silti en malta odottaa mun seikkailua alkavaksi!



Viisumin hakuprosessi meni aika kivuttomasti. Brasiliasta tuli paperit kesäkuun lopussa ja niiden lisäksi viisumihakemukseen tarvitsi todistuksia mm. koululta ja vanhemmilta, sekä virallisen viisumikuvan. Olen kiitollinen mun vanhemmille, jotka hoitivat suuren osan viisumihakemuksen tekemisestä, kun itse olin töissä isosena. On myös ihanaa, että Helsingissä on Brasilian suurlähetystö, joten ei tarvinnut alkaa postitella mitään vaan päästiin helposti viemään hakemusta ja hakemaan valmista viisumia.

Noin muutenkin mun kesä on mennyt tosi hyvin! Kiireisin kesä ikinä on kyllä ollut. Kauheasti sellaisia koko päivä sängyssä yöpaidassa katsomassa netflixiä – tyyppisiä päiviä ei ole ollut, mutta olen tutustunut ihaniin ihmisiin ja tehnyt kaikkea hauskaa! Olen myös ollut paljon yhteyksissä ensimmäisen hostperheeni kanssa ja he vaikuttavat mahtavilta. <3

Koetan nyt nauttia näistä viimeisistä viikoista Suomessa ja nähdä mahdollisimman paljon rakkaita tyyppejä. Ensiviikon perjantaina mulla on läksiäiset lähimmille ystäville ja sitten lähempänä lähtöä lähisuvulle. Päivät on muutenkin buukattu täyteen kaikkea hauskaa lähimmäisten kanssa. Ihanaa loppukesää teille!



ps. jos tiedätte vaihtoblogeja 17-18, linkkailkaa kommenttiboxiin, luen mielelläni!

Até logo!

13 kommenttia:

  1. Todella kivanoloinen blogi! Oli pakko liittyä lukijaksi:)

    https://tia-marial.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  2. Tosi mielenkiintoista päästä seuraamaan sun vuotta Brasiliassa! Itse olen lähdössä Jenkkeihin :)

    www.freefaraway.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! Käyn tsekkaamassa sun blogin. Jenkkilä on varmaan kanssa mahtava! :)

      Poista
  3. Onpas sun lähtö jo tosi lähellä!! Mielenkiinnolla jään seuraamaan sun seikkailuja Brasiliassa :)
    annasadventureinusa.blogspot.fi

    VastaaPoista
  4. Mulle tulee host sisko Brasiliasta ja kiitti nyt osaan sanoa jotain portugaliksi! haha

    nouw.com/paraweee

    VastaaPoista
  5. Hurja aatella et sä oot jo ihan pian lähössä, kun itellä tosiaan on vielä 40 päivää jäljellä :D Mukava kun pian pääsee jo lukee sun postauksia ihan paikan päältä, Brasilia vaikuttaa tosi mielenkiintoselta!

    wanderlust-emilia.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo niimpä, mua jännittää ihan hirmusesti! Mut eipä sunkaan lähtöön kauaa ole ;)

      Poista
  6. Onpas sun lähtö tosiaan jo lähellä! Ota kaikki irti vikoista viikoista, niin sitten on hyvä lähteä kohti uusia seikkailuja hyvillä mielin :)

    https://fiiaelina.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  7. Moikka! Kirjotat hirmu kivasti! Mun sisko oli brasseissa vaihdossa ja ei vaihtais sitä vuotta mihinkään, vaikka aluks se hänellekkin järkytys oli. Oon varma, että sun vuodesta tulee mahtava! Itse lähden kans Rotareitten kautta yhdysvaltoihin 7.8. Mun blogi on rye-madelein.blogspot.fi
    Jään seuraileen sun blogia! Pidä ihan superi vuosi!

    VastaaPoista