6/04/2017

KESÄ EDESSÄ JA HOST PERHE- UUTISIA

Eilen mulla loppui peruskoulu ja alkoi kesäloma, jee! Peruskoulun loppusuora oli kiireinen ja vauhdikas, siksi en ole ehtinyt kirjoittelemaan, vaikka asiaa on. Tällä viikolla meillä oli nimittäin tanssiaiset ja gaala yseille ja ysien oma päivä. Sen lisäksi olen koettanut nähdä ystäviä ja opiskella portugalia. Eilen, lauantaina oli odotettu kevätjuhla, ja haikein fiiliksin hyvästeltiin oppilaat, opettajat ja tuttu koulu. Nyt on lukuvuosi paketissa ja vihdoin aikaa kirjoittaa!

Mun peruskoulun päättötodistuksen lukuaineiden keskiarvo oli 9.35 ja kaikkien aineiden taisi olla 9.2. Sain myös kaksi stipendiä, joista olin hyvin yllättynyt ja kiitollinen. Koulusta lähteminen oli tosi ihanaa, mutta samalla pelottavaa ja haikeaa. Eilen illalla juhlittiin porukalla peruskoulun päättymistä ja muisteltiin huippukohtia. 

Nyt mulle koittaa pitkä ja toivottavasti kuuma kesä Suomessa. Elokuussa on edessä ne kipeimmät ja haikeimmat hyvästit ja lähtö kohti Brasiliaa. Odotan kesää, aurinkoa, jäätelöä, hämäriä iltoja ja pitkään nukkumista. Siinä ohella en malttaisi odottaa elokuuta ja vuottani ulkomailla.

Pari viikkoa sitten sain viestiä facebookissa mun ensimmäisen brasilialaisen perheen äidiltä! Hän asuu Joao Pessoassa ihanassa asunnossa lähellä rantaa, yhdessä kolmekymppisen poikansa ja ikäiseni lapsenlapsensa kanssa. Lisäksi hänellä on 2 aikuista lasta, jotka asuvat toisessa kaupungissa.

Olen viestitellyt heidän kanssaan paljon, sekä englanniksi että hieman (Google kääntäjän avustuksella) portugaliksi. He kaikki vaikuttavat ihanilta ja lämpimiltä ihmisiltä, enkä malta odottaa, että pääsen tapaamaan heidät ja tutustumaan paremmin!

Olen myös käynyt nyt kaksi viikkoa (9 oppituntia/viikko) portugalin tunneilla Helsingin seudun kesäyliopistossa ja tunnit jatkuvat juhannukseen asti. Portugali on mielettömän kaunis kieli ja olen oppinut jo perusteita. 

Kirjoittelen tänne lähiaikoina kesäsuunnitelmistani, sekä fiiliksistäni koskien Brasiliaan muuttoa.


Obrigada, ate logo!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti